Bazy Lotniskowe Ryanair

Przewoźnik posiada bazy na następujących lotniskach (a liczba baz i kierunków stale ulega zmianie):

Alghero (Sardynia) – 23 obsługiwane kierunki, Alicante – 43, Barcelona – 38, Bari – 22, Billund – 20, Birmingham – 24, Bolonia – 34, Bournemouth – 16, Brema – 21, Brindisi – 13, Bristol – 29, Bruksela/Charleroi – 78, Budapeszt – 30, Cagliari – 23, Chania (od kwietnia 2013) – 11/26 , Clare/Limerick – Shannon, Cork – 18, Dublin (siedziba firmy) – 70, East Midlands – 36, Edynburg – 35, Eindhoven (od kwietnia 2013), Faro – 30, Fez (od kwietnia 2013 r.), Girona – 58, Glasgow – Prestwick – 26, Gran Canaria – 31, Frankfurt – Hahn – 56, Karlsruhe/Baden-Baden – 20, Kowno – 20, Kraków (od końca marca 2013) – 31, Lanzarote – 29, Leeds/Bradford – 27, Liverpool – 35, Londyn – Luton – 20, Londyn – Stansted (największa baza) – 114, Maastricht/Aachen – 14, Madryt – 45, Malaga – 53, Malta – 28, Manchester – 28, Marrakesz (od kwietnia 2013 r.), Mediolan – Bergamo – 78, Oslo – Rygge – 42, Pafos – 14, Palma de Mallorca – 55, Pescara – 10, Piza – 53, Porto – 33, Rzym – Ciampino – 49, Sewilla – 29, Sztokholm – Skavsta – 45, Teneryfa – Południe – 37, Trapan – Birgi – 30, Walencja – 31, Wrocław – 23, Zadar (od kwietnia 2013).

Palmę pierwszeństwa wśród tanich przewoźników lotniczych Ryanair osiągnął m.in. dzięki:

– niskim, bardzo konkurencyjnym opłatom za przelot. Pośród wielu czynników cenę kształtuje, np.: brak opłat paliwowych.

– ofertom wielu krótkodystansowych tras, nie przekraczających 1000 km., obsługiwanych z hubów przewoźnika, ze średnim czasem przelotu ok. 1,5 godz. Pozwoliło to na zwiększenie częstotliwości przelotów.

– lotom na tanie drugorzędne lotniska,

– dbaniu o punktualność (89% lotów Ryanaira jest bez opóźnień! – a jego samoloty gotowe są do następnego lotu w 25 min po wylądowaniu!),

– jednej z najmłodszych, najbardziej ekologicznej i najczystszej floty,

– najmniejszemu odsetkowi zagubionych bagaży (9 zgubionych na 1000 pasażerów, gdy w porównaniu z nim BA odnotowuje 16 takich przypadków),

– dynamicznej promocji w mediach, Internecie i spontanicznych, powtarzanych cyklicznie akcjach, wprowadzania puli bardzo tanich lub darmowych biletów na określone trasy.